niedziela, 18 listopada 2012

Cuda cudeńka

Dzisiaj wiele tematów na tapecie;)

Po pierwsze opaski! Wiele opasek ;)
Najpierw zrobiłam jedną. Spodobała mi się, więc zrobiłam i drugą już w innym kolorze. A później kolejną i kolejną... Tak, że uzbierała się dosyć spora kolekcja ;)

Wzór znalazłam w "Dianie Extra" a kwiatek zrobiłam z tasiemki robionej z półsłupków. Efekt płatków uzyskałam stosując co kilka półslupków oczko ścisłe. Na końcu pozszywałam tasiemkę formując kwiatek.

Po drugie czapka!
Przełamałam się i sięgnełam po druty. Na sam początek zrobiłam czapkę.
 
Wzór dżersej, ściągacz przerobiony 4p, 2l. Czapkę robiłam na wyczucie, bez żadnego wzoru ani schematu. Efekt nienajgorszy. Jedynie ściągacz wyszedł zbyt luźny. Szybko odkryłam na czym polegał mój błąd. Otóż ściągacz powinnam zrobić mniejszymi drutami, niż te którymi przerabiałam wzór podstawowy. Ale...

Po trzecie!
Postanowiłam zgłębić tajnik robótek wykonanych na drutach. W tym celu zakupiłam książki.

 
 
Zakup okazał się być jak najbardziej trafiony. Książki zawierają podstawy robienia na drutach i ciekawe "przepisy" na różnego rodzaju robótki. Po przeczytaniu tych książek, głowę mam pełną pomysłów...

 

2 komentarze:

  1. Wreszcie mogę pooglądać w większej rozdzielczości ;) opaski są cudne, a ten kwiatek rewelacja, jeśli to nie sekret to poproszę o przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Kamea cudności robisz .
    Właśnie tak samo jak dotka proszę o instrukcję na kwiatka do opasek .
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń